Évi emlékekei Kínából (10. oldal).

2010.02.01

A Mennybemenetel kör alakú templomát csodáltuk körbe, alulról, a lépcsőjéről, be is tekinthettünk a nyitott ajtaján, verőfényes napos időben, a tegnapi esőnek a nyomát sem láttuk.

Kép

Innen is fájó szívvel búcsúztunk, korán ebédelni mentünk. Az étteremben az a furcsa tálalás, kínálás fogadott bennünket, futószalagon vitte körbe az idilli vizesárokban a megvásárolható étkeket majd kifelé jövet készült kép egy Buddhás szentélyről is.

Az ebédet követően az állatkertbe tértünk be, hogy megnézhessük a pandákat. Az első panda egy szobor volt, a második egy üvegfalon keresztül kifelé tekingető bocs, majd kinn a szabadban is láthattunk hármat. Az egyik éppen ilyen bambuszlevelet majszolt.

A szűk órahossza gyorsan eltelt és máris a busszal haladtunk Peking szegénynegyede felé, HUTANG területére. Itt először egy olyan harangtornyot kerestünk fel, amelyben 187 lépcső vezetett fel. Szép kilátás nyílt itt fentről a városra, a torony aljában teaház, az egyik részében teáztak, a másikban múzeum jelleggel vitrinekben és az asztalnál porcelán teáskészleteket nézhettünk meg. Mellette szabadtéri múzeum, porcelán tányérok, figurák...

Kép

Ezután egy kis sétával a hőn áhított riksákhoz és riksás emberekhez érkeztünk meg, és ők vittek körbe bennünket a szegény negyedben. A párás idő miatt, szinte minden kis házban, és épületecskében napkollektorokat és légkondicionáló berendezéseket láthattunk.

A bemutatóház több kisebb helyiségből állt, ki lehetett volna tenni az ajtajára, hogy "Tiszta udvar, rendes ház". Egy kis csalódottság volt a részemről, de ezt így kellett elfogadni, nekem ez így nem volt valóságos, bármit mondhat és mutathat... Egyébként négy generáció él együtt általában 20 négyzetméteren (lakásokban), de bungalónak nevezik az ilyen épületeket. A tücskök fogságban, turisztikai látványosság, hol az emberek valójában laknak, élnek oda meg nem engedtek betekinteni. Annak örültem mikor innen tovább indultunk. A riksástól való búcsúzás viszont szép emlék marad.

Betértünk a szegénynegyed piacára is, a mellette lévő boltba is. Jól ránk esteledett mire vacsorázni mentünk. Érdekes autók álltak a parkolóban, még Dzsánó barátunknak is igen megtetszettek, körbenézte ő is velünk együtt.

Kép

A vacsora után vissza buszoztunk a szállásunkra, csomagolás mert hajnalban a repülőtérre mentünk.